آموزش بازاریابی در موتورها جستجوگر

SEM, آموزش, آموزش بهینه سازی, آموزش بهینه سازی سایت, بازاریابی موتورهای جستجو گر, بهینه سازی سایت, تفاوت seo و sem, کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی در موتورها جستجوگر 

 

SEM, آموزش, آموزش بهینه سازی, آموزش بهینه سازی سایت, بازاریابی موتورهای جستجو گر, بهینه سازی سایت, تفاوت seo و sem, کسب و کار اینترنتی
SEM, آموزش, آموزش بهینه سازی, آموزش بهینه سازی سایت, بازاریابی موتورهای جستجو گر, بهینه سازی سایت, تفاوت seo و sem, کسب و کار اینترنتی

 

 

SEM  یا بازاریابی موتورهای جستجوگر

به تمام فعالیت هایی که منجر به بالابردن بازدیدکنندگان سایت و در نتیجه بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجو انجام می شود SEM می گویند.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که فرق SEO و SEM (بازاریابی موتورهای جستجوگر) چیست ؟

ابتدا بذارید این نکته را یادآور شویم که SEO بخشی از SEM  است. SEM مفهوم گسترده تری نسبت به سئو دارد. هدف سئو افزایش جستجوی اورگانیک است، در حالی که SEM از موتورهای جستجو استفاده میکند تا وب سایت و کار شما را برای مشتریان اینترنتی معرفی کند و ترافیک بیشتری برای وب سایت شما بیاورد.

اگر میخواهید کسب و کاری در اینترنت راه بیاندازید شما هم سئو را لازم دارید و هم SEM (بازاریابی موتورهای جستجوگر) را .

کارهایی که در SEM(بازاریابی موتورهای جستجوگر) انجام می شود

  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب
  • بررسی رقبا مطابق با وضعیت فعلی سایت
  • اصلاح در ساختار سایت
  • بهینه سازی پارامترهای مختلف سایت
  • معرفی سایت به موتورهای جستجو
  • افزایش پیوندهای سایت
  • شرکت در برنامه های PFI
  • تحلیل آمار سایت
  • بالابردن رتبه ی سایت
  • انتخاب موتورهای جستجو ی مختلف و سرمایه گذاری در آنها
  • بهینه سازی اخبار مربوط به سایت

سئو بهتر است یا sem(بازاریابی موتورهای جستجوگر) ؟

سئو برای تجارت الکترونیک بهتراست، زیرا:

۱) با یک بار هزینه کردن برای منابع میتوانید برای همیشه از مزیت های آن بهره ببرید.

۲) به محض موفقیت در سئو در حقیقت به یک نیرویی نیرومند دست یافته اید که تکرار آن در کوتاه مدت آسان نیست.

۳) سایت های تجارت الکترونیک بطور ذاتی به سئوی ضعیف گرایش دارند. در نتیجه حتی با اندکی تلاش، پاداشی قابل توجه نصیبتان میشود.

۴) کاربرانی که میتوانند تفاوت بین تبلیغات و نتایج ارگانیک را تشخیص دهند بیشتر نتایج ارگانیک را می پسندند.

۵) انتظار میرود در طولانی مدت هزینه ای که برای هر بازید کننده می پردازید تنها مقدار اندکی باشد از آنچه که برای SEM می پردازید.

۶) از برخی جهات هزینه های صرف شده برای SEM بیشتر است.

SEM برای تجارت الکترونیک بهتر است زیرا:

۱) اقداماتی که در SEM انجام میشوند به سرعت نتیجه میدهند درحالیکه در سئو چندین ماه طول میکشد.

۲) در SEM دقیقا میدانید برای چه چیزی هزینه میکند حتی میتوانید بازگشت سرمایه را محاسبه کنید.

۳) هنگامیکه موتورهای جستجو مانند گوگل الگوریتم های خود را تنظیم میکنند سرمایه ای که شما درSEM هزینه کردید به ناگاه به صفر تبدیل نمیشود.

۴) به محض دست یابی به فرمول موفقیت میتوانید استراتژی SEM خود را با سهولت بیشتری تقویت کنید.

۵) کنترل آن در دستنان شماست و نیازی به تخصص متخصصان استنفورد ندارید.

۶) بیشتر فعالان در تجارت الکترونیک براین باورند بنابر تعداد هر بازدید کننده، تعداد بازدید کنندگان  PPCاز تعداد بازدید کنندگان جستجوی ارگانیک نتیجه ی بهتری در پی دارد.

۷) کنترل نام برند و ویژگی های مرتبط به آن در دستان شماست.

بالاخره کدامیک بهتر است سئو یا SEM (بازاریابی موتورهای جستجوگر)؟

با توجه به نکات اشاره در بالا کاملا مشخص است که در تجارت الکترونیک نمی توان از یکی از آنها چشم پوشی کرد. نتیجه گیری:

  • اگر تجارت الکترونیک شما نوپاست شما نمیتوانید منتظر موفقیت در سئو بمانید. درنتیجه بیشتر منابع شما یا بعبارت بهتر نود درصد از آن باید در SEM (بازاریابی موتورهای جستجوگر) و ده درصد باقی مانده در سئو هزینه شود.
  • با گذشت زمان و موفقیت در سئو بتدریج میتوانید منابع خود را به سئو اختصاص دهید. ( برگرفته از سایت raadcom.com )

 

پاسخ دهید