آموزش سئو : سیر تحول الگوریتم ها گوگل تا به امروز

الگوریتم پاندا, الگوریتم پنگوئن, الگوریتم مرغ مگس خوار, الگوریتم های گوگل, چرا گوگل از الگوریتم استفاده می کند, معرفی الگوریتم های گوگل از ابتدا

سیر تحول الگوریتم ها گوگل تا به امروز

 

الگوریتم پاندا, الگوریتم پنگوئن, الگوریتم مرغ مگس خوار, الگوریتم های گوگل, چرا گوگل از الگوریتم استفاده می کند, معرفی الگوریتم های گوگل از ابتدا
الگوریتم پاندا, الگوریتم پنگوئن, الگوریتم مرغ مگس خوار, الگوریتم های گوگل, چرا گوگل از الگوریتم استفاده می کند, معرفی الگوریتم های گوگل از ابتدا

چرا  گوگل از الگوریتم استفاده می کند ؟ | الگوریتم های گوگل

در این مطلب به توضیح اینکه چرا گوگل از الگوریتم استفاده می کند پرداخته سپس در ادامه 3 نوع از الگوریتم های گوگل را معرفی و به توضیح مختصر در رابطه با آنها می پردازیم .

موتور جستجوگر گوگل برای آن که بتواند بهترین و مفیدترین نتایج مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر را نمایش دهد از الگوریتم‌های مختلفی جهت تحلیل سایت‌های اینترنتی و مطالب آن‌ها و نمایش آن ها در فهرست جستجوهای خود استفاده میکند، افرادی که در حوزه خدمات سئو فعالیت می کنند لازمست تا با آشنایی کامل با این الگوریتمها استراتژیهای خود را هماهنگ نمایند. در زیر به معرفی الگوریتم های گوگل می پردازیم .

معرفی الگوریتم های گوگل از ابتدا تا امروز

الگوریتم های گوگل به مرور زمان همواره در حال تغییر هستند.چون خواسته های کاربران و تعداد سایت ها روز به روز در حال افزایش است و برای نمایش نتایج درست و کاربردی برای کاربران الگوریتم های گوگل به وجود آمده اند و در طول سالها با نامهای فراوان وارد صحنه شده اند که به  بررسی آنها میپردازم.الگوریتم های گوگل از فاکتور های خاصی برای رتبه دادن به یک سایت استفاده میکنند.

الگوریتم های گوگل به دسته های اصلی : پاندا Panda , پنگوئن Penguin  و  مرغ مگس خوار Hummingbird تقسیم شده  اند.

الگوریتم های گوگل

 

الگوریتم پاندا :

در سال 2011 الگوریتم پاندا وارد نتایج شد و هنوز هم استفاده میشود البته 26 بار هم در این مدت آپدیت شد.هدف از ارائه این الگوریتم مبارزه با سایت هایی بود که محتوی بی ارزش وتکراری داشتند اما در صدر نتایج دیده میشدند. این سایت ها اکثرا در روش های سئو کلاه سیاه استفده میکردند .بعد از ظهور پاندا تغییرات ناگهانی زیادی در نتایج دیده شد و سایتهایی که در صدر نایج بودند به صفحات انتهایی نتایج رفتند و اکثر سایت های بی کیفیت هم پنالتی شدند و مورد جریمه گوگل قرار گرفتند و از نتایج حذف شدند.

الگوریتم پنگوئن :

بعد از شناسایی و حذف سایتهای بی کیفیت از نتایج جست و جو این بار نوبت سایتهای اسپم بود. و در سال 2012 غول جست جو یعنی گوگل الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد که هدف آن مبارزه و حذف سایتهای اسپم بود.این سایتها هم از روش های کلاه سیاه استفاده میکردند.روشهایی مثل استفاده از کلمات کلیدی پر کاربرد در یک متن بی ارزش و غیر قابل خواندن, اسپم کردن کامنت و گرفتن بک لینک,ساخت لینک غیر استاندارد و بطور کلی کارهایی که برای فریب دادن گوگل و کسب نتایج سریع انجام میشود.همچنین این الگوریتم سایتهایی که از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده میکردند و  اصولی پیش میرفتند و مطالب مفید و کاربردی داشتند را در صدر نتایج قرار داد.

الگوریتم مرغ مگس خوار :

در پانزدهمین سالروز تاسیس گوگل در سال 2013  این الگوریتم معرفی شد با نام مرغ مگس خوار و هدف از این نامگذاری سرعت و سازگاری بود.این الگوریتم جستجو بر اساس کلمه کلیدی را به جست و جو بر اساس جمله تغییر داد . زیرا امروزه بسیاری از افراد از گوشی های  همراه  و جست و جوی صوتی گوگل استفاده میکنند.پس نیاز بود موتور جست و جو بتواند جمله را تشخیص دهد و نتایج مرتبط با آن جمله را نمایش دهد.همچنین سایت هایی که واکنش گرا بودند و با تمام موبایل ها و تبلت ها سازگار بودند در نتایج رتبه بهتری گرفتند.یکی دیگر از فاکتور های این الگوریتم معیار قرار دادن سرعت بارگذاری سایت برای رتبه بهتر در نتایج بود.و بعد از ورود این الگوریتم بسیاری از وب مستر ها به چالش کشیده شدند.

این موارد معرفی اجمالی الگوریتم های گوگل بود و مطمئنا در آینده با ایجاد سایت های جدید و رشد شبکه های اجتماعی آپدیت های بعدی برای این الگوریتم ها و همچنین در صورت نیاز الگوریتم های جدید نیز بوجود خواهد آمد.

 

 

منبع

منبع

منبع

پاسخ دهید