تاثیر طول محتوا بر سئو سایت – بهینه سازی سایت

هر وب‌سایت اینترنتی از محتوا برای جذب مشتری جدید استفاده می‌کند. اما کدام نوع محتوا بهتر نتیجه می‌دهد؟ و مهم‌تر از آن، طول محتوا چقدر باشد تا نتیجه بدهد؟

همه می‌دانیم که محتوای آنلاین به‌شدت مهم است، اما گاهی تعیین طول محتوا به‌منظور کسب بهترین نتیجه کار دشواری است. بیایید کمی بیشتر راجع به انواع محتوایی که می‌توانید برای وب سایتتان تولید کنید و اندازه لازم هرکدام، صحبت کنیم.

محتوا, بازاریابی محتوایی بازاریابی محتوایی, طول محتوا طول محتوا, بهینه سازی متون بهینه سازی متون, بهینه سازی محتوی بهینه سازی محتوی, محتوی محتوی, مقالات بلند مقالات بلند, تعداد واژه تعداد واژه, موتور جستجو موتور جستجو, lEARN seo lEARN seo, Learn Learn, learnseo learnseo, SEO SEO, آموزش افزایش رنک در گوگل برای همیشه آموزش افزایش رنک در گوگل برای همیشه, آموزش بهنیه سازی سایت آموزش بهنیه سازی سایت, کمیت مطالب مهم است یا کیفیت ؟ کمیت مطالب مهم است یا کیفیت ؟, سئو کاربردی سئو کاربردی, سئو سئو, سئو سایت سئو سایت

طول محتوا چقدر باید باشد؟

 

"<yoastmark

 

هر وب‌سایت اینترنتی از محتوا برای جذب مشتری جدید استفاده می‌کند. اما کدام نوع محتوا بهتر نتیجه می‌دهد؟ و مهم‌تر از آن، طول محتوا چقدر باشد تا نتیجه بدهد؟

همه می‌دانیم که محتوای آنلاین به‌شدت مهم است، اما گاهی تعیین طول محتوا به‌منظور کسب بهترین نتیجه کار دشواری است. بیایید کمی بیشتر راجع به انواع محتوایی که می‌توانید برای وب سایتتان تولید کنید و اندازه لازم هرکدام، صحبت کنیم.

مقالات اطلاعاتی

مقالات آموزشی، بخش‌هایی از محتوا هستند که احتمالاً قسمت عمده وب سایتتان را تشکیل می‌دهند. مقالات آموزشی صفحاتی هستند که اطلاعاتی دربارهٔ محصولات، خدمات، سیاست‌ها یا به‌طورکلی شرکت شما می‌دهند؛ البته واقعاً محدودیتی برای عناوین وجود ندارد.
مقالات اطلاعاتی -که گاهی با عنوان صفحات مقالاتی نام برده می‌شوند- به دلایلی معمولاً حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ واژه هستند.
به صفحات محتوای دارای این تعداد واژه، مقالات بلند گفته می‌شود و اثبات‌شده است که رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجو کسب می‌کنند.
SerpIQ مطالعه‌ای دقیق روی نتایج جستجو برای بیش از ۲۰۰۰۰ کلمه کلیدی انجام داده است. طول متوسط ۱۰ نتیجه بالای SERP –یا search engine results pages (صفحه نتایج موتور جستجو)- حدود ۲۰۰۰ کلمه بود. درواقع، یک صفحه رتبه اول به‌طور متوسط ۲۴۱۶ کلمه داشت.
می توان گفت اگر می‌خواهید صفحات مقالاتی شما رتبه بالایی کسب کند، باید در نظر داشته باشید که بالای ۲۰۰۰ واژه باشد.

پست‌های وبلاگی

پست‌های وبلاگی بخش‌های محتوایی بسیار خوبی برای اضافه کردن به سایت هستند زیرا به شما امکان می‌دهند تا وب‌سایت را سریع و به‌موقع به‌روزرسانی کنید. پست‌های وبلاگی همین‌طور به‌آسانی قابل اشتراک در شبکه‌های اجتماعی‌ و نیز خبرنامه‌های پست الکترونیک هستند.
می‌توانید از وب‌نوشت‌ها برای ارائه نظرتان دربارهٔ چیزی، یا برای شروع گفتگو با مشتریان بالقوه و فعلی، استفاده کنید.
مشابه مقالات اطلاعاتی، اثبات‌شده است پست‌های وبلاگی هم هرچه بلندتر باشد بهتر است. شما باید بالای ۱۰۰۰ واژه برای اطمینان از کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، در نظر بگیرید.
وب‌نوشت‌ها عموماً قرار نیست به ‌اندازۀ مقالات، بلند باشند زیرا خواننده وب‌نوشت به دنبال کسب دید کلی یا خواندن سریع یک نظریه است. آن‌ها اغلب یک متن ساده می‌خواهند نه یک مبحث گسترده. هرچند، برخی وب‌نوشت‌ها ممکن است بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه باشند!

محتوای ۱۰X

محتوای ۱۰x به این منظور طراحی شده است که ده برابر بهتر از سایر محتواها باشد. عناوینی را که با محتوای ۱۰x پوشش می‌دهید باید عناوینی باشند که می‌توانید درباره‌شان به‌تفصیل صحبت کنید و باید خوانندگان را کاملاً درباره یک موضوع مطلع کنند.
به‌جای استفاده صرفاً از متن، شما باید از تصویر، ویدئو، گرافیک و سایر چندرسانه‌ای‌ها استفاده کنید تا صفحه‌تان از حالت یک دیوار بلند متن خارج شود.
می توان گفت ۱۰x بلندترین نوع محتواست. مقالات ۱۰x حداقل ۲۵۰۰ کلمه دارند. درنتیجه می‌توانید همه جزئیات موضوع را پوشش دهید و عناصر بصری‌تان را به قدر کافی توضیح دهید.

بررسی و نقد

بررسی  و نقد روش‌ بسیار خوبی برای جذب کاربران به وب‌سایت شماست چرا که مثال‌های واقعی از تجارب شما برای اطلاع مشتریان است. تعیین دقیق طول نقدها، دشوار است، بااین‌حال نقدها و نظرات شما همیشه باید کل داستان در مورد موضوع را بگوید.
اگر فقط بخش‌هایی از تجربیات را بگویید و جزئیات چگونگی نتیجه گرفتن از محصول یا خدمات را رها کنید، نقد شما کمک شایانی به خوانندگان نمی‌کند. اما زمانی که کل داستان را بنویسید، خوانندگان اطلاعات مناسبی را دریافت می‌کنند.

ویدئوها

ویدئوها نوع دیگری از محتوا هستند که می‌توانند به جذب کاربر و نگه‌داشتن آن کمک کنند. موضوع ویدئوها می‌تواند از معرفی امکانات گرفته تا طرز استفاده از یک محصول باشد. فارغ از این‌که محتوا چه باشد، ویدئو را باید کوتاه در نظر بگیرید تا تماشای آن راحت باشد.
در مطالعهٔ انجام‌گرفته توسط Wistia، اثبات شده است که هرچه ویدئو کوتاه‌تر باشد احتمال بیشتری است که کاربران کل آن را تماشا کنند. ویدئوهای کوتاه نه‌تنها بیشتر تماشا می‌شوند بلکه کاربران احتمالاً از ابتدا تا انتهای آن‌ها را خواهند دید. در مورد ویدئوهای محدودهٔ ۱۰-۲۰ دقیقه تنها ۵۰% ویدئو تماشا می‌شود، درحالی‌که ویدئوهایی که یک دقیقه یا کمترند ۷۵ درصدشان دیده می‌شود.
ازآنجایی‌که رتبه‌بندی موتور جستجو بسیار مهم است، باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که محتوای شما خود را به صفحه اول می‌رساند و با این دستورالعمل‌های طول محتوا، شما آمادۀ انجام این کار هستید!

 

 

منبع

پاسخ دهید